Andremarjan.reismee.nl

Eerste dagen

3-01-2012 Vanmorgen om vier uur heeft Sander ons opgehaald en naar Schiphol gebracht. Na eerst nog gedag gezegd te hebben tegen Harrie en ook nog even getankt te hebben gingen we weg. Het was niet druk op de weg , dus alles liep voorspoedig en we waren er al om half zes. We moesten nog even koffie drinken met de chauffeur en natuurlijk nog een sigaretje doen dus we moesten buiten staan. Er stond een gemene harde ijzige wind. Het voelde heel koud aan daarom snel afscheid genomen van Sander en vlug naar binnen. Om half zeven ging de inchec-balie open en konden we al snel onze fietsen kwijt. Nadat we onze fietstassen goed hadden laten insealen lagen deze ook snel op de bagageband. Na 'n broodje , tosti en koffie zijn we naar onze gate gegaan waar Marjan promt in slaap viel en pas na de landing in Singapore wakker werd van de schoonmaakploeg.   5-01-2012 Haai fooks Hier dan het eerste berichtje van mij, Marjan. We beginnen maar met de slaapsessie, want anders horen jullie het toch nog van ons Dreeke, maar dan nog spannender. Ik sliep al op Schiphol, de vlucht naar Singapore heb ik bijna constant geslapen. De vlucht van Singapore naar Chiang Mai ook weer geslapen.  De vlucht verliep dus prima voor mij, voor ons Dreeke niet, want die kan niet slapen in het vliegtuig, zegt ie. Heb ik dus ook niet kunnen constateren daar ik in coma lag. Aangekomen in het hotel  om 11.15, eerst een lekker pilsje gepakt een toen naar onze kamer. Het bier had zijn werk goed gedaan dus even een klein dutje. Om 17.00 wakker geschrokken en toen hup onder de douche de goei kleren aan en naar het centrum. Daar wat gegeten en gedronken en rondgetoelesjoerd en zo lagen we weer om 00.30 in bed. Paar keer wakker geworden 's nachts,  maar ach een  sigaretje en wat lezen is ook wel lekker. Maar toen !!!!!! Schrokken we om 09.50 wakker, oeioei het ontbijt. Dus vlug in de kleren ons Dreeke zen tandjes in en hebben toen de restjes van het ontbijt verorberd. Dan krijgen we nu het VISUM !!!!! Wij hebben geen visum aangevraagd, hebben ons daar ook niet in verdiept, daar wij dachten dat het niet nodig was. FOUT dus, als je langer dan 30 dagen blijft heb je een visum nodig. Her en der wat nagevraagd, het zou ook nog de gevangenis kunnen worden, zo maak je dus nog eens wat mee, maar al bij al valt er nog wel iets te regelen bij de Nederlandse Ambasade in Bank Kok en daar zijn wij dus zo op onze fietsen, dus probleem opgelost. In Thailand voelen we ons weer helemaal thuis en beginnen morgen lekker aan onze eerste fietsdag. Kusjes en groetjes voor iedereen maar de eerste lekkerste kusjes gaan naar ons Guusje en onze Loekie.Doeiiiiiiiiiiii 06-01-2012 Om 10.00 vertrokken uit Chiang Mai, een route van 31 km., naar Lamphun, dat doen we dus fluitend met onze vingers in onze neus. Leuke route langs de Ping rivier. Om 13.00 aangekomen in Lamphun. Ik wilde nog wel de twee route rijden van 41 km., maar ons Dreeke heeft een beetje last van de jet lag en wilde graag stoppen. De goedkoopste kamer genomen € 5.-- voor 2 personen met warme douche en sta w.c., is wel moeilijk poepen denk ik. Eerst even een klein dutje, dan douchen en op de fiets naar het centrum om wat te eten en te drinken. Na een tijdje nog steed niets gevonden waar we gezellig wat konden drinken, hebben toen een agent erom gevraagd, ja hij wist iets leuks, legde ons uit hoe we moesten rijden, maar zei toen, ach kom ik wijs jullie de weg. Nou wij met zen twee-en achter die motor aan. Komen bij een drukke weg gaat die agent midden op de weg staan en houdt heel het verkeer tegen zodat wij konden oversteken. Aangekomen op de plaats van bestemming trekt ie zijn fototoestel en wilde hij perse met ons op de foto, wij niet te lui natuurlijk, big smile !!!!!!!! 07-01-2012 Vandaag een tocht van 41 km. naar Bang Hong, dus dat wordt weer fluiten. Eerst een ontbijtje en hup op de fiets. Vandaag was het zweten want het was bloedje heet en bijna geen schaduw waar we fietsten. Aangekomen bij het hotel een leuk bungalowtje gehuurd, konden zelfs lekker buiten zitten, heerlijk. Dus weer een dutje gedaan, gedoucht en op naar het centrum. Onderweg even gevraagd waar we konden eten en troffen toen gelukkig een Engelstalig sprekende Thai, we konden bij hem eten, zijn familie had een eetgelegenheidje, maar wij vonden het niet zo bie en wilde liever naar het centrum. Nou daar waren we zo van genezen, want daar hingen die kippen weer in der nakie langs de straat. Dus weer terug naar het eetgelegenheidje en uitgelegd wat we wel en niet lusten. Hij zou iets voor ons maken en het smaakte ook nog lekker. Of we bij hem ook konden ontbijten leek ons ook wel iets, ja hij had gebakken rijst en soep, Gatver !!!!!! Ik lus alleen maar brood 's morgens, maar ons dreeke lust wel rijst 's morgens, vindt ie lekker. Gevraagd of we in het dorp brood konden krijgen, nee, kende ze niet. Dus dat wordt morgenvroeg koeken eten voor mij. Terug op onze fietsen in het pikke donker, het is hier al om 18.00 donker, behoorlijk eng in het donker langs de snelweg met een schijnwerper als voor en achterlicht. Ga nu lekker even lezen want Pa slaapt al. Ben ook verliefd op de ei pet geworden want zo ieder dag een verhaaltje vind ik echt gezellig. 08-01-2012 Om 09.30 vertrokken naar Li, 65 km., om 16.30 aangekomen. Als ontbijt hadden we vandaag ieder 2 cakjes met un kop koffie. Daar konden we wel even op fietsen. Het was een zware tocht vandaag, veel klimmen, maar toen we even zaten te rusten langs de weg op zo'n houten schavotje kwam een vrouwtje ons bananen brengen, nou daar krijg je ons plat mee. Hierop konden we dus weer een eindje fietsen. Onderweg wel gekeken of er iets te eten viel, maar daar hebben we toch maar vanaf gezien. We zitten hier echt in de middel of now wear. O ja we hebben wel wat fruit ge-eten, wat het was weten we niet, maar het was tenminste iets. Ik zit dit te schrijven in ons bungalowtje, terwijl Pa in diepe coma is, had het ook niet makkelijk vandaag. De onderkant van ons bed is gemetseld en daarbovenop ligt een matras, ik denk van geperst stro. Als je er op neer valt breek je je heupen. Voor Jose is dit nog zeker herkenbaar van vorig jaar !!!!!!! Wat denken jullie nou, wat doen ze daar toch, nou afzien heeft ook zijn leuke kanten. Li zou een behoorlijke plaats moeten zijn, dus dat wordt buffelen vanavond ???? We zijn weesten eten, het was uitleggen met handen en voeten, maar we hebben rijst ge-eten met vlees en groente, wilde nog wat eten maar dat kregen we ze niet meer aan het verstand gebracht. Dus weer verder op zoek komen we B&B tegen, misschien hebben ze daar nog wat te eten voor ons. Geen diner wel ontbijt, hieperdepiep. Hadden ook vreselijk mooie bungalowtjes met een zacht bed. Wij weer uitgelegd met handen en voeten, ook hier geen Engels, dat we ergens anders sliepen maar dat we hier wilde slapen. Kreeg ik die man ook nog uitgelegd dat hij ons met de auto de bagage moest ophalen. Zo gezegd zo gedaan. Hebben dus nu een heerlijk bed plus ontbijt, joepie !!!!!!! Dus zoals eerder gezegd, na afzien wordt het pas echt leuk.