Andremarjan.reismee.nl

Laatste keer

10-02-2012 Vandaag de hele dag gelammetakt en de apen bespied. We hebben dus een geweldig mooi hutje met een veranda ervoor. Dan krijg je een waterstroompje en dan bergen met oerwoud. We hadden het al een tijdje aangehoord en dachten dat ze ergens aan het verbouwen waren, bleken het de apen te zijn die op een ijzerendak aan het rotzooien waren. Nou dat wilde we wel eens van wat dichterbij zien, dat dachten die apen dus ook van ons en zwommen met zun alle naar ons toe. Trokken zich aan de takken op uit het water en sjeesden toen met zun allen over onze hutjes, maar het blijven grappige beestjes en vooral die hele kleintjes. 11-02-2012 Wij 's-morgens vroeg te voet op pad, naar het Nationaal Park, regenwoud, we woonden er naast. Hier leven allerlei wilde dieren, olifanten, beren, tijgers en noem het maar op. Maar geen giraffe. Die kunnen hier niet lopen, wij hadden het er al moeilijk mee, met het klimmen en klauteren. Maar het enigste wat we hebben gezien was een hoop stront van een olifant, dus ze zitten er wel. Zijn ook alletwee gebeten door een bloedzuiger. Daar heb je geen erg in, tot het bloed ineens tussen je tenen uitloopt. Maar geen paniek, ons Dreeke had zen zwitsersmes bij zich, wij die beesten ervanaf geschraapt, dan bloed het nog even maar dan heb je er geen last meer van. Zo'n regenwoud is net fietsen. Als je begint is alles nog kurkdroog wat je aanhebt en als je klaar bent, ben je zijknat. Zonder dat er ook maar een regendruppel naar beneden is gevallen. 12-02-2012 85 km. naar Phang Nga We moesten weer terug fietsen, dus dat betekende dat we weer die berg op moesten klauteren, maar dan aan de andere kant. Nou mooi niet dus. Dus we hebben ons lekker met zun tweeën met de auto naar de top laten brengen en meteen maar iets verder. Bleef er toch nog 60 km. over om te fietsen. En ut was een zware tocht. Je klauterde de berg op en eer je uitgedreven was van de afdaling, kwam daar de volgende klim weer aan. En dat ging maar door en door !!!!!!! Ik was helemaal kapot toen op het eindpunt. Maaaaaarrrr ze hadden een zwembad, dus het leed zou zo geleden zijn. Toen ik weer een beetje was bekomen, omkleden en hup naar het zwembad en de ligbedden. Nou, het terras zag er niet uit, waren geen ligbedden, zelfs geen stoel en de omwas stond in kratten te drogen bij het zwembad. We zouden hier 2 nachten blijven en ook al betaald. Het zou een mooie plek zijn, waar je een boottocht kon maken in de baai en de mangrovebossen. Het zou inderdaad een hele mooie plek kunnen zijn, maar het hotel was gewoon BUT. Ik op hoge poten naar de receptie en mun geld voor een nacht teruggeëist. Ging niet zonder slag of stoot maar heb het terug gekregen. Toen we klaar waren met fietsen had ik al tegen ons Dreeke gezegd dat ik morgen niet meer wilde fietsen. Vond ie niet zo leuk, maar snapte het wel. Ik zou dus met de bus naar Phuket gaan en ons Dreeke fietsend. 13-02-2012 70 km. naar Phuket Maar na een nachtje lekker slapen ben je de vorige dag al weer vergeten. Dus toch gezellig met zun tweeën de laatste etappe naar Phuket gefietst. Had dit toch zeker weer niet willen missen en het fietsen ging perfect. We zitten nu in een klein gezellig resortje met zwembad en op loopafstand van zee. Gaan morgen op het brommertje naar Phuket stad. Veel over gehoord, nog nooit gezien. Voor de verdere rest gaan we nog even lekker nagenieten van onze mooie vakantie inThailand en landen dan weer zaterdagmorgen om 06.30 uur weer op Schiphol. Iedereen bedankt voor de reacties op ons reisverslag, het is en blijft toch altijd gezellig om iets van het thuisfront te horen. En helaas, toen kwam er een grote olifant en blies onze fietsvakantie UIT !!!!!!!!!

erica

Geniet nog even daar, en wij wensen jullie een hele goede terugreis!

Charles Erica
Anouk & Lisa

Annnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Die voeten slaat echt alles. Heb je zeker veel koude voeten voor moeten velen??????
Nou, geniet samen nog lekker van de zon en het prachtige land en slaap lekker in het vliegtuig.
Tot gauw

Resi&Harrie,

nog een laatste woordje voordat jullie weer thuis zijn,geniet nog een paar dagen van de zon en zeeen een behouden thiuskomst.