Andremarjan.reismee.nl

Vijfde weekzz

25 februari van Pulau Pangkor naar Teluk Intan 75 km. 08.00 - 17.00

Om 08.30 ontbijtje op, kon niet eerder. Toen op de fiets naar de Ferry en om 09.15 aan de route begonnen. Was makkelijk vandaag, zijn twee keer links afgegaan en voor de verdere rest straigt one. José onderweg nog een langzaam leeglopende achterband gehad en door ons Dreeke gerepareerd. We drinken hier onder weg veel orange of zoals de Maleisiërs zeggen ore. Doen ze er eerst twee juslepels heet suikerwater in dan helemaal vol met ijs en oranje ranja erbij, heerlijk en voedzaam door de suiker voor ons fietsers. Voor 3 glazen, van plastic natuurlijk, en mun anderhalveliterfles vol laten doen met ore betaalde we de somma van € 1,25. Het ligt er natuurlijk wel aan waar je zit. In Pulau Pangkor betaalde we voor een blikje Maleisies bier € 4. An en ik vinden dat we ook wel eens een wit wijntje verdienen. In Pulau Pangkor betaalde we daar € 30 per fles voor in het resort. En gisteren toen ik van de kapper kwam zag ik een slijterij en dus hup naar binnen voor un lekker chardoneetje, viel mee € 16. Ut was weer lekker warm vandaag, het begon goed, weinig zon, wat wolkjes en un beetje heiïg. Maar dat veranderd is nogal snel in strak blauw en geen schaduw. Onze kerskes waren bijna opgebrand bij aankomst bij het Hotel, was ut wir vol, nondeju. Is weer een of andere festiviteit voor het Chinese Nieuwjaar 2 dagen lang. Zeiden dat we daar wel in de receptie op de bank wilde slapen, vond ie nie goed. Na wat zeuren belde ie toch een Hotel en daar was plaats. Tis ook nog eens een hele mooie kamer. In ieder Hotel of home stay staat er wel een pijl op het plafond, wij dachten dat dat de vluchtrichting was, ook al moest je soms dwars door de muren. Nu zijn we er achter gekomen dat het richting Mekka is, dus voor het bidden van de Moslims. Alweer een probleem opgelost.

26 februari van Teluk Intan naar Sungai Besar 62 km. 07.30 - 13.45

Heerlijke overnachting maar geen ontbijt bij en ook geen sambal bij. Maar dat was zo geregeld, ons Dreeke Mee, is bij ons Mie en An en ik ieder twee roti's méé suiker en natuurlijk un bakse koffie. Dus hup we konden er weer tegen. Bij unne stop un vrouwke wéés gemokt dé we un driehoeksverhouding hebben. Oggeerm ons Dreeke 2 vrouwen méé die hitte, tis ur gelukkig te héét vúr, vúr de seks. Gé kunt ze alles wéés móóken ze weten toch nie hoe ut ur téús on toe gó. Dwars door kampongs en jungle gefietst méé schaduw. De Maleisiërs vinden het ook heet, vandaag zaten we tocht lekker weer aan de 35 graden. Bij aankomst op de plaats van bestemming kwam An er gelukkig achter dat we vrij dicht bij de zee zaten. Nou dat leek ons wel een heel goed plan i.p.v. In de hete stad in zo'n dompig Hotel. Dus kom ik méé ut plan om naar de Farmaschi te gaan, daar spreken ze goed Engels en ik ook ondertussen en hebben WiFi. Kei aardig vrouwke, vertelt wat we wilde en met zun alle op Google. En jawel 10 km. verderop was het Marine Park Resort D' Muara in Kampung Sungai Haji Doram, ben blij dé Gool màr 4 letters héé. Ooit een prachtig Resort mar nu vergane glorie. Maar..............we hebben een plaatje van een chalet met een balkon boven de zee met prachtige houten stoelen en een houten tafel, dus deze keer geen plastic. Dus ook maar meteen besloten dat we hier wel weer een dagje langer willen blijven, tis un plótje. An en ons Dreeke hebben een of andere onbestendige rode uitslag dus heb ik er ook nog eens een verzorgende taak bijgekregen. Ze slaan er natuurlijk met hun ziekte weer eens un slaatje uit en loop de benen onder mun nog steeds zere kont uit.

27 februari LAMME TAKKE DAG OP ONS PARADIJSELIJKE BALKONNETJE.

Door er geregeld op uit te trekken, als wij ons verstand, wat er nog van over is, aan het verlezen zijn, heeft ons Dreeke er toch al zo'n 300 km. extra erbij getrapt. Snappen An en ik nog steeds niks van, gaat echt onze pet te boven.

28 februari van Sungai Besar naar Kuala Selangor 62 km. 07.30 - 12.00

Om 07.30 zaten we weer zingend op de fiets zo fris als un hoentje, na de geweldige relax dag in ons mooie chaletje boven de zee. Eerst thuis nog wat bananen, yoghurt en un bakske koffie op, want er zat geen ontbijt bij, was er ook niet te scoren. We gingen weer als un speer vandaag. Onderweg bij een benzinepomp nog een colaatje voor de energie en wat zoetbrood op. Hebben dan ook van die geweldig mooie afgetrainde lichamen. Ikzelf heb al 2 blokjes van un sixpack, dus eer dat we in Singapore zijn heb ik er wel 6. Uiterlijk de 13e moeten we in Singapore zijn om op te passen op ons Madeleintje. We hebben het nog druk, willen zowiezo in Kuala Lumpur en Melaka wat langer blijven. Bij aankomst op het resort meteen de bikini aan en het zwembad ingedoken, is goddelijk voor het lijf. Lekker heel de middag op un bedje gelegen, wat gezwommen en het eten laten serveren bij het zwembad. Daarna lekker in bad en op naar het diner, het zal wel weer rijst worden !!!!! Lekker op tijd te bed want morgenvroeg loopt de wekker weer af om 06.30 zoals iedere dag.

1maart van Kuala Selangor naar Klang 63 km. 07.45 - 13.00

Her reisverslag wordt wat saai, er gebeurt momenteel weinig onderweg. Of........we zijn er aan gewend geraakt. Wel zijn we vandaag voor de eerste keer verkeerd gereden, maar kwamen naar 10 km. omrijden toch weer op de route uit. Over belangstelling hebben we nog steeds niet te klagen. Zelfs bij de stoplichten maken ze nog een praatje met je. Daar is tijd genoeg voor, joekels van kruisingen, dus een lange wachttijd. We zitten in het Goldcourse Hotel. Un loei van un Hotel met meerdere loeie van conference zalen. Maar misschien wel 10 gasten. Zitten wel lekker op loopafstand van het trein station, we gaan namelijk morgen met de trein naar Kuala Lumpur. Klang vinden wij een vieze stad. De Maleisiërs kunnen er toch wel wat van met hun huisvuil. Ze flikkeren ut overal te néér. Te pas en te onpas zie je dan ook gewoon vuilnisbelten ontstaan. De goorlappen. Tis nog steeds multi culti. Zijn ook veel Indiërs, waar de grootouders als slaaf naar Maleisië zijn getransporteerd is ons verteld. Het zijn wel ontzettend knappe, mooie vrouwen met prachtige gekleurde kleding en bijbehorende bling bling.

2 maart 0 km.

Met de trein eerst naar de Puta Caves gegaan, is anderhalfuur treinen. Maar dat is hier perfect geregeld, mooie treinen en het kost geen drol. Wil je in de Puta Caves komen, moet je eerst 272 treden omhoog. Heb ik aan mun neus voorbij laten gaan, onder het mom van unne slechte knie. Ons Dreeke en José zijn wel naar boven gegaan. Terug met de trein naar de stad Kuala Lumpur. Daar zijn we naar Little India, Little China, De Twin Towers, staan hier trouwens nog rechtop. Dit zijn namelijk de belangrijke hoogtepunten van Kuala Lumpur, dus kan ook weer van het lijstje worden geschrapt, we zijn namelijk een beetje cultuur barbaren. Maar al bij al hebben we er toch 12 uur rond getoelesjoerd. En dan nog iets over de trein, hier hebben ze aparte wagons voor de Islamitische vrouwen. Maar we zijn ook met de Metro gegaan en daar wordt je echt met de spits ingepropt zodat de deuren net dicht kunnen en daar gaan de Islamitische vrouwen wel in. Staan dan zelfs tussen de mannen ingepropt. Hoe kan dé nou !!!!!!!!

3 maart 55 km. van Klang naar Morib 08.00 - 12.15

Ja, we hebben het tempo erin zitten. Maar als we weten dat er een zwembad bij is waar we gaan overnachten, zetten we er un tandje bij. Zitten nu in het prachtige Impian Morib Resort. Hebben un leuk chaletje en een geweldig mooi zwembad voor de deur met ligbedden. Weet niet of ik al verteld heb dat we iedere dag unne kam bananen kopen voor onderweg, unne kam verorberen wel per dag, omdat de bananen niet groter zijn dan je middelvinger, maar dan wel dikker. Is een enorme bron van energie en stilt goed de honger. We weten namelijk nooit wat we onderweg tegenkomen om te eten en als ut er is, of we er dan ook wel willen eten. Cola werkt ook als un speer, wat ze daar in hebben gestopt weet ik niet, maar het is een goeie boost om weer verder te fietsen na un fietsdipje.

4 maart van Morib naar Kampung Bagan Lalang 08.45 - 12.45 40 km.

Vandaag zouden we maar de helt van de route rijden, omdat het anders teveel kilometers zijn voor een dag met deze hitte. De wekker liep om 07.00 af, dus lekker uitgeslapen. Ontbijtje op en hup op de fiets. Nou niks op de fiets, de achterband van ons Dreeke zun fiets stond plat. Maar niet getreurd we hebben alles bij ons. Nieuwe binnenland erin, niet meer te repareren, zat een gaatje naast het ventiel. We gingen naar de Goud Kust en jawel het eerste Hotel, was prachtig gebouwd in het model van een palmboom in zee en de prijzen waren er dan ook naar. Dus niet voor ons budget. Dus dan maar even verder zoeken. Jaaaaaaaa een resort met zwembad en onze prijsklasse. Het Seri Bayu Resort. Weer loei groot en ik denk dat wij weer de enige gasten zijn. Je kunt hier trouwens gerust in je blote kont over straat is geen kiep te zien. Maar het staat dik in de schaduw van waar we gisteren zaten. Vergane glorie !!!!!! Bij vertrek vanaf het resort moesten we rechtsaf en dan 40 km. rechtdoor, jippie. Voor 9.00 uur liep het zweet er overal al uit waar het maar uit kon lopen en was het toen al behoorlijk warm. Wij blij met onze halve route, want echt veel zin in fietsen hadden we vandaag alle drie niet. Maar.........we stonden wat te drinken in de schaduw van een boom natuurlijk, want in de volle zon is het niet te harde als je van je fiets afkomt. Komt er een man naar ons toe die vraagt of wij al een ontbijt op hebben, want wij mochten gerust bij hem komen eten en drinken, misschien wilde we ook even douche. Vriendelijk gezegd dat we al een ontbijtje op hadden maar dat het wel super aardig van hem was. Het zwembad ben ik in en uitgegaan omdat het water groen zag. Eerst dachten we dat het zwembad groen tegels had, maar neeeeeee het water ziet groen. Dus zijn we voor vanmiddag ook weer uitgezwommen. En dan nog een wetenswaardigheidje, je breek hier je nek over de car wash's, je moet hier echt zoeken naar een vieze auto. Conclusie, de Maleiër is zuiniger op zijn auto dan de verdere rest van zijn bezittingen.

5 maar van Kampung Bagan Lalang naar Port Dickson 08.00 - 11.00 42 km.

We hadden er zin in vandaag, lekker fietsen. Het was een lekkere afwisselende weg, met klimpartijen. Maar met ons getrainde benen is dat voortaan un makkie. Ook nog lekker met een pontje overgestoken en bijna door een hond gebeten. Maar.......als zo'n hond op je fiets af komt rennen, wat dus niet de eerste keer was deze vakantie, moet je meteen stoppen, dan zijn ze ook meteen weer weg. Maar......toen kwamen we langs un groepje apen, dus ik even stil staan om met die apen wat te beppen. Toen ik wegfietste kwam er zo'n grote aap op me af met ontblote tanden, heb toen maar besloten om kaai hard te gaan fietsen en niet te remmen. We hadden vandaag wel een ontzettend leuk incidentje. Toen we aan het klimmen waren reed een auto ons toeterend en zwaaiend voorbij en wij terug zwaaien natuurlijk. Een heel eind verder reed hij ons weer voorbij en stopte een eindje voor ons langs de kant van de weg. Weet je wat ie bij zich had voor ons, 3 ijskoude flesjes sportdrank die hij ergens supersnel voor ons had gekocht. Daar wordt je toch helemaal blij van vanbinnen. Dan nog iets over de Islam vrouwen. Die zwemmen met al hun kleren en natuurlijk niet te vergeten hun hoofddoek in het zwembad. Is wel handig als je niks kunt vinden waar je je was kunt laten doen. Dan is er ook nog een invasie militaire voor ons Hotel op het strand gestationeerd die daar in het weekend festiviteiten hebben. Waren dus weer net op tijd in Port Dickson, in het weekend was er weer geen kamer te krijgen natuurlijk. Ook in het leger zitten de Islam vrouwen, compleet in camouflage tenue, broek en blouse met bijbehorende zwarte hoofddoek.

6 maart van Port Dickson naar Melaka 85 km. 08.00 - 15.00

De planning was dat we een halve route zouden rijden. Daar 85 km. op een dag teveel is. Maar aangezien er geen zon was en wij in top conditie, besloten om naar Melaka door te stoten. Eigenlijk was het best een zware tocht, veel klimmen en lekker dalen. Om een uur kwam de zon en dan is het ook weer meteen bloedheet, maar toen hadden we er al 60 km. opzitten. Dus die laatste 20 zijn dan ook peanuts. Zitten in het geweldig mooie Hotel Puri in Melaka, midden in het centrum. Met een heerlijke binnentuin, waar het zalig vertoeven is met un pilske en een leesboek. 's-Avonds hebben An en ik ons weer op een heerlijke fles chardonnay getrakteerd. Hadden we dik verdiend vonden we zelf. Melaka is een ontzettend leuke stad, het is hier dan ook goed vertoeven. Wij vonden Kuala Lumpur echt niks, maar wel fijn dat we het gezien hebben. 's-Middags toen we Melaka binnenreden, was er geen doorkomen aan daar het vrijdagmiddag gebed voor de Islam door iedere Moslim wordt bezocht. En daar hebben ze er hier heel veel van. Zelfs bij de benzine stations is er gebedsruimte.

7 maart 0 km. Melaka

's-Morgens met José lekker geshopt en koffie gedronken en ons Dreeke op zijn fiets Melaka verkend. Om een uur waren we we allemaal weer terug, want dan wordt het echt te heet op straat. Siësta tijd. Laat in de middag gaan we saté eten op een adres wat we van ons Chrisje hebben doorgekregen. Melaka zou de beste saté van heel de wereld hebben. Dat gaan we dus even uitproberen.

Erica

Weer leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.Ben benieuwd hóe de saté smaakte. Geniet ervan daar,doen wij hier ook begint nu echt lente te worden !!

Rian Langeveld

Hoi dames en heer.Het blijft genieten voor jullie zoals ik het lees.Geniet nog even lekker verder.En dan naar de stad,Madeleine lekker knuvvelen.

Groetjes Rian en Paul